Charline Van Osselaer (Connectief – Diagnose Car – ENNE)

Ik startte bij Connectief in 2013 met een dubbel doel. Ik wilde met mijn werk een maatschappelijke bijdrage leveren op het gebied van levenslang leren en op constructieve wijze meewerken aan duurzame projecten. Dagdagelijks voel ik als stafmedewerker hoe we voor leerkrachten en leerlingen deuren openen door het aanbod van de Connectief projecten. Er heerst een innovatieve en pragmatische sfeer die zorgt voor een mooie evolutie door de jaren heen. Ik sta na 7 jaar nog steeds als een blok achter de projecten en ben trots dat ik er deel van uitmaak.

Arianna Thiré (COFEP)

Eind 2015 startte ik als projectcoördinator van het Belgische netwerk van virtuele bedrijven, na 6 jaar zelf een virtueel bedrijf gerund te hebben in een VDAB-opleidingscentrum. Binnen COFEP kan ik niet alleen mijn expertise ten volle benutten maar ook dag in, dag uit inzetten op innovatie op het vlak van bedrijfsrealiteit, nationale en internationale samenwerking, bedrijfsprocessen in ERP en ondernemerschap.

Aangezien we evolueren naargelang de tendensen in het onderwijslandschap én het bedrijfsleven, vergroten we de slaagkansen van trainees op de arbeidsmarkt aanzienlijk. Nog steeds samen sterk voor werk!

Dirk Goyvaerts (Diagnose Car)

Een bijdrage leveren, hoe klein dan ook, om de scholen wat extra middelen te bezorgen is de belangrijkste drijfveer om al meer dan 10 jaar klaar te staan voor de collega’s autotechnieken. Onze uitstekende contacten met de sector zorgt ervoor dat we snel kunnen anticiperen op de vragen vanuit de scholen. Anderzijds proberen we ook te luisteren naar de noden van de sector en bekijken we of er hier kansen liggen.
Een constante zoektocht naar opportuniteiten en nieuwe uitdagingen maakt dat het project Diagnose Car voor iedereen boeiend blijft. We staan klaar voor nog minstens 10 jaar!!

Morad Tamir (COFEP)

Depuis septembre 2013, je suis détaché pour travailler en collaboration avec la COFEP afin de développer le projet des EVI. Ce projet m’a permis de rencontrer des enseignants en recherche de sens à donner aux apprentissages dispensés aux élèves.

Les EVI permettent de plonger les élèves dans une mise en situation professionnelle et de leurs permettre de s’exercer à la pratique d’entreprise. De plus, ce projet permet des rencontres inoubliables. Il est à la fois une expérience professionnelle cohérente et forte mais aussi sociale.

Ben Bruyndonckx (ErasDu – ENNE)

De positieve invloed van deelname aan een buitenlandse stage op een leerling kan gigantisch zijn. De persoonlijke competenties van de meeste deelnemers groeien enorm.

Via de stagerapporten van de deelnemers, maar ook via de betrokken scholen krijg ik die resultaten ook echt te zien, en dat is een zeer sterke motivator om me verder in te zetten voor het project.

Veerle Vermorgen (COFEP)

Tot 2016 runde ik in verschillende studierichtingen een virtueel bedrijf.
Eerlijk? Een virtueel bedrijf is gewoon een fantastisch “product”!
In de rol van projectverantwoordelijke voel ik me dan ook als een vis in het water. Als ik zie hoe studenten aan de slag gaan in hun virtueel bedrijf, hoe ze hun grenzen verleggen en verantwoordelijkheden leren nemen, is dit een stimulans om mee te werken aan de uitbouw van het COFEP-verhaal!

Kim Hilgert (COFEP)

In mijn rol als projectverantwoordelijke bij COFEP krijg ik de kans om samen met een hecht en gedreven team het project vorm te geven en onze klanten de best mogelijke oplossing te bieden voor hun opleidingsvraag.  Wanneer begeleiders vertellen wat de resultaten zijn bij hun studenten of cursisten, besef ik dat we een wezenlijk verschil kunnen maken in de praktijkgerichte vorming van (jong)volwassenen door de bedrijfsrealiteit naar de opleiding te brengen. Bovendien krijg ik de kans om zowel in Vlaanderen als in Wallonië nieuwe initiatieven te ontwikkelen en m’n eigen ervaring in te zetten.

Maartje Emmers (COFEP – ENNE)

Als leerling kreeg ik zelf de kans om mee te draaien in een virtueel bedrijf. Ik wil graag zo veel mogelijk leerlingen de kans geven om op deze unieke manier de kneepjes van het vak te leren.
Een internationale stage is een ervaring die je voor de rest van je leven meedraagt. Met ENNE willen we ervoor zorgen dat zo veel mogelijk leerlingen een buitenlandse stage kunnen meemaken.

Christel Hillen (COFEP)

Tijdens mijn loopbaan als informaticaleerkracht maakte ik kennis met COFEP, dat toen nog in de kinderschoenen stond.
Het verbaasde me keer op keer om de leerlingen zo enthousiast en gedreven te zien in hun virtueel bedrijf. Door zelf als trainer in het virtueel bedrijf te staan, zag ik hun zelfvertrouwen groeien door de toepassing van het learning by doing principe. Ze konden zo ook hun kwaliteiten en talenten in een bedrijfsrealistische omgeving ontwikkelen. Dit overtuigde me om tools te ontwikkelen die het principe technisch ondersteunen en ben ik de uitdaging aangegaan om ERP Dynamics NAV in het virtueel bedrijf toe te passen.
Als projectverantwoordelijke van COFEP kan ik ondersteuning bieden aan leerkrachten. Hen helpen maakt me blij.