COFEP stoomt trainees klaar voor de echte bedrijfswereld door hen aan het werk te zetten in virtuele bedrijven. Zo stimuleert COFEP hun ondernemerschap door hen onder te dompelen in een bedrijfsrealiteit met ERP-bedrijfsprocessen en internationale samenwerkingen.

Het virtueel bedrijf is een leerbedrijf binnen een gesimuleerde economie. Binnen het virtueel bedrijf worden trainees geconfronteerd met verschillende taken, functies en afdelingen, én uiteraard met andere virtuele bedrijven. Ze krijgen praktische taken en een realistische documentenflow voorgeschoteld. Dit gaat van het verwerken van commerciële documenten in ERP en klantgerichte communicatie in verschillende talen tot het gebruiken van specifieke software en tools.

Voor meer info: https://www.cofep.be

COFEP stoomt trainees klaar voor de echte bedrijfswereld door hen aan het werk te zetten in virtuele bedrijven. Zo stimuleert COFEP hun ondernemerschap door hen onder te dompelen in een bedrijfsrealiteit met ERP-bedrijfsprocessen en internationale samenwerkingen.

Het virtueel bedrijf is een leerbedrijf binnen een gesimuleerde economie. Binnen het virtueel bedrijf worden trainees geconfronteerd met verschillende taken, functies en afdelingen, én uiteraard met andere virtuele bedrijven. Ze krijgen praktische taken en een realistische documentenflow voorgeschoteld. Dit gaat van het verwerken van commerciële documenten in ERP en klantgerichte communicatie in verschillende talen tot het gebruiken van specifieke software en tools.

Voor meer info: https://www.cofep.be

Diagnose Car geeft alle Vlaamse scholen met een richting autotechniek toegang tot een variatie aan moderne auto’s met netwerktechnologie, diagnoseapparatuur en technische gegevens. Alle deelnemende leerkrachten kunnen gratis gebruik maken van Train the trainersessies ifv de didactisch geprepareerde wagens die ze ontvangen en nieuwe technologiën. Diagnose Car maakt van zijn centrale rol gebruik om Vlaamse leerkrachten te inspireren en mee te nemen in innovatieve technieken en technologie zoals e-learning, Virtual Reality en Augmented Reality met specifieke toepassingen voor het autotechnisch onderwijs.

Navigeer naar de website van Diagnose Car voor meer informatie of neem contact met dirk.goyvaerts@diagnosecar.be

Diagnose Car geeft alle Vlaamse scholen met een richting autotechniek toegang tot een variatie aan moderne auto’s met netwerktechnologie, diagnoseapparatuur en technische gegevens. Alle deelnemende leerkrachten kunnen gratis gebruik maken van Train the trainersessies ifv de didactisch geprepareerde wagens die ze ontvangen en nieuwe technologiën. Diagnose Car maakt van zijn centrale rol gebruik om Vlaamse leerkrachten te inspireren en mee te nemen in innovatieve technieken en technologie zoals e-learning, Virtual Reality en Augmented Reality met specifieke toepassingen voor het autotechnisch onderwijs.

Navigeer naar de website van Diagnose Car voor meer informatie of neem contact met dirk.goyvaerts@diagnosecar.be

ACTA is het opleidingscentrum van en voor de (proces)industrie met een didactische miniplant en procesinstallatie in Brasschaat.

De scholen met een Se-n-Se richting chemische procestechnieken richten zich tot de chemische nijverheid. Aangezien procestechnologische kennis en vaardigheid moeilijk te verwerven zijn in een schoollabo kunnen scholen met hun leerlingen voor verschillende opleidingsonderdelen gebruik maken van de didactische procesinstallatie van ACTA.

Voor meer info: https://acta-vzw.be/

ACTA is het opleidingscentrum van en voor de (proces)industrie met een didactische miniplant en procesinstallatie in Brasschaat.

De scholen met een Se-n-Se richting chemische procestechnieken richten zich tot de chemische nijverheid. Aangezien procestechnologische kennis en vaardigheid moeilijk te verwerven zijn in een schoollabo kunnen scholen met hun leerlingen voor verschillende opleidingsonderdelen gebruik maken van de didactische procesinstallatie van ACTA.

Voor meer info: https://acta-vzw.be/